Apakah aku mampu?

subhanAllah…
Cerita semalam~ 
sungguh berat diriku ya Allah. Selesai sahaja bermain games, aku dengan kawan-kawan petronas terus ke surau bagi menjalankan ibadah fardhu maghrib. Antara kami, Allah memilihku jadi Imam. Subhanallah… tersentak hati, apakah aku layak untuk memimpin Jemaah sedangkah aku pun sendiri amat sukar untuk memimpin diri sendiri kejalanMu ya Allah.
Gambar hanya sekadar Hiasan~ 

“Hendaklah yang menjadi imam bagi sesuatu kaum (jamaah) itu sesiapa yang paling baik dalam kalangan mereka bacaan kitab Allah (bacaan al-Qurannya). Jika mereka itu sama dalam bacaan, maka (pilih) yang paling mengetahui sunnah. Jika mereka itu sama, maka (pilih) yang paling awal hijrahnya. Jika mereka itu sama, maka (pilih) yang paling banyak usianya" (riwayat muslim)

Subhanallah, mashaAllah, Allahuakbar.
Terasa diriku tersangat berat dan suara lantangku bertukar menjadi sayu mengingatimu… ya Allah, ampunilah aku… elakkan aku dari terjerumus ke neraka ya Allah. jika engkau mengkehendaki aku supaya lebih berhati hati dalam menjaga solatku, maka inshaAllah, aku cuba ya Allah. sesungguhnya engkau maha mengetahui apa yang tidak aku ketahui. 


Bersediakah aku? 

0 Responses
Related Posts with Thumbnails
  • tetamu bertandang

    Demi masa

    Powered By Blogger

    Followers