5th day [17 mei] 
Sudah h hari program ini berlangsung, bagiku di KG. inilah tempat aku dapat menenangkan diri, sebab time di UiTM sabah nnt, pasti akan tertekan semula.. hehehehe.. ntah la kenapa.. mungkin aku mahukan kesempurnaan dalam berprogram. Seawall pagi aku tidak dapat join peserta dan keluarga angkat yang lain untuk pergi melancong menaiki bot, aku terpaksa pergi ke pecan beaufort atas urusan rasmi dipandu oleh abg angkat [abg. Sam]. Agak sedih kerana ditinggalkan keseorangan di rumah L. Tgh harinya, dalam pukul 10 pagi, Alhamdulillah aku dapat join next aktiviti di mana kami melihat payau dan buaya. Seterusnya pergi ke tempat pemprosesan sagu secara traditional. Petangnya majlis diteruskan dengan aktivit gotong royong pada pukul 2pm, tetapi malangnya kami buat gotong royong dalam keadaan hujan. Tapi itu bukanlah penghalang untuk kami meneruskan aktiviti di kg. tepat jam 4.30pm, aktiviti sukaneka di mana permainan rakyat dijadikan sukaneka. Kami di bahagikan kumpulan, dan kemenangan pada sukaneka di menangi oleh kumpulan kamu bersama 2 orang bapa dan dua orang ibu.. hehehe… syukur~.. antara sukaneneka yang dipertandingkan adalah galah panjang, alri denagn tempurung dan sumpit. Best2!!! Hehehe..
Malamnya sekali lagi aku mengacara majlis untuk aktiviti kebudayaan [culture] dimana peserta mempersembahkan persembahan masing2 yang beransurkan kerakyatan orang semenanjung seperti joget Pahang, Kelantan dan lain2… pada malam itu juga, ada pertandingan karoeke di mana aku adalah juaranya dengan lagu dewa~~ maka suara sumbang mahram! Hehehe… majlis tamat pada pukul 11.00 malam..~ 
pemandangan ketika menaiki bot, ada prombosis [sejenis monyet]
 bah jalan2 la kamu menaiki bot 
tgk payau "MIMI" dan buaya "AINAL" hehehehe.... 
pembuatan sagu secara traditional ditunjukkan 
gotong royong membersihkan kawasan masjid Kg. Siak 
aktiviti sukaneka, dimenangi oleh group ku!! go group C~ 

aktiviti special untuk kami berempat sahaja [kuarga en. Hassan] 
malam kebudayaan~ n pertandingan karoeke... juara ... hmmmm..... 
insan yang tenang di kg. :

0 Responses
Related Posts with Thumbnails
  • tetamu bertandang

    Demi masa

    Powered By Blogger

    Followers