-BENGKEL ASAS MEMBINA INSAN-

Alhamdullilah, akhirnya telaksana jgak bengkel asas membina insan (BASMI) pada semester ni….  Bengkel ini melibatkan diantara budak2 part 1 (peserta) dan AJK Pusat Islam UiTM sabah ( penganjur)… apa yang aku mau ceritakan adalah, aku sebagai fasilitator tuk budak2 part 1… actually aku tidak la aktif sangat pada basmi kali ini, ntah la…. Berangkali berpuasa, jadi mood mau bergaul dan bercakap dengan pelajar Part 1 terutamanya kurang. Jadi aku cuma datang sebagai fasi ini pada hari sabtu dan ahad sahaja. Tu pn setengah ari ja…

BASMI ini diadakan start hari rabu lagi lagi, malamnya pas teraawih adalah sesi pendaftaran dan tamat pada hari ahad jam 5.00 petang…. Aku tidak dapat menghadiri majlis penutupan kali ini, disebabkan aku mau prepare tuk 2 test yang akan kuhadapi minggu nie( test Bio dan Kimia)….

antara aktiviti BAsMI (solat jenazah)

Dalam pengisian alam, mcmbesalah aku, usman,marita dan shahida menjaga alam rahim… benda yang kami presentkan dengan budak2 part 1 adalah bagaimana prodses kejadian manusia dari segi islam dan sains, di samping terdapat pengisian lain selama 15 minit tu….

perbincangan mengenai persediaan mengenai alam rahim

Alam rahim ini adalah permulaan alam tuk basmi, dan mcmbesala aku sebagai starter yang membicarakan tentang introduction mengenai alam rahim…. Mungkin ketika bercakap di depan budak part1 tu, adalah jgak sedikit hipokrit (kata c kadim) tentang apa yang aku cakap…. Ntahla… ahahahha

hipokrit ka??? ahahah


budak2 part 1 sedang menghayati puisi mengenai ibu bapa

Sepanjang penjagaan alam tu, smuanya berjalan lancar dan sampaikan 60% student part 1 menangis akibat kesedihan ketika kami mengisi aktiviti pagi tu, sungguh terharu la, apabila melihat budak2 part 1 tu nangis akibat penyampaian kami yang berkaitan dengan ibu bapa tu, membuat hati mereka tersentuh… huhuhuhuhuhu…

habis sahaja pentupun, sesi penggambaran diadakan

Apa yang ku harapkan terhadap bengkel kali ini, pemantapan iman smua muslimin muslimat semakin bertambah! Dengan mengadakan bengkel2 berbentuk Islamic seperti ini…....

Sekian & wassalam….

-Jumardi- 

2 Responses
  1. Anonymous Says:

    Jumar tukar link blog ku tu.. i am no longer blogging at hagai5371.blogspot.com

    this is my new blogsite

    http://inspire5371.blogspot.com/.

    i'm trying to link to ur blog but u set some restriction there. so ur name appear as
    "Blogger: Content Warning" in my blog. try to change ur security setting.

     

  2. that a long time i want to change that "blogger : content warning" but i dont know how to change it until now...

     

Related Posts with Thumbnails
  • tetamu bertandang

    Demi masa

    Powered By Blogger

    Followers