-BERBUKA PUASA DENGAN KELUARGA-


Assalamualaikum dan salam ramadhan….

Besnya dapat pulang pulang rumah setelah sekian lama ndak pulang… dapat tgk Sandakan yang penuh dengan perubahan terutamanya jalan rayanya.

Sebelum sampai Sandakan, aku ikut abgku naik kereta pulang ke Sandakan… kami bertolak dari kota kinabalu seawal jam 6.00 pagi… perjalanan yang begitu simple, sebab sepanjang perjalanan tu, aku tidur ja dalam kreta, bangun ja dah sampai Sandakan rupanya….

Sampai Sandakan dalam jam 11.00pagi… aku terus sambung tidur sampai petang sebab mungkin minggu lalu bertaburan test yang ku hadapi… sepanjang hari tu, besengkang mata ja tgk buku kimia dan biologi tuk prepare test… sbb tu la, aku betul2 mengantuk dan menebus segala ketidak tiduranku pada hari tu….

Petang tu jgak, kami sekeluarga berbuka puasa di Sandakan Hotel… lebih kurang 20 ++ orang  la kami datang… budak2 terlampau banyakk…. Apa yang best kami makan makanan buffet pada petang tu… macambesala, makanan hotel nie mmg sedap… nda sabar mau makan lagi di Nexus Hotel untuk Malam Pra Graduan nnt (11 oktober 2008)… huhuhuhuhu

posing sebelum berbuka puasa ngan kakakku dan anak buahku

that is my part of my family... adik, kakak n anak buahku....

Besalah, budak2 nie… tidak la tau pasal table manners nie, tapi tidak pa la…. Mmg dah kehidupan kanak2 begitu… aku pn tidak la pro sangat, tapi bolehla…. Petang tu pa lagi, berabis makan makanan yang ada… semua hidangan yang disediakan di nikmati… huhuhuh… yang paling sedap bagiku time tu adalah ayam panggangnya….. lazat gitu…..

berbincang sambil menjamu selera

aku yang setelah selesai makan!

Habis ja makan tu, dalam jam 7.00 malam… azan berkumandang masuknya waktu isyak… terus pegi masjid dan solat terawih bersama abangku dan anak buahku (abe)… sementara kakakku pegi membeli belah dan brang keperluan di gentingmas mall ( supermarket yang paling luas dan murah di Sandakan). Dalam jam 9.00 malam kami bertolak dari Bandar tu puang di rumah… sebelum sampai umah sempat lagi singgah di kedai perabot untuk beli meja makan…. Sekarang meja bakan tu, ada di umah dah… uhuhuhu….

Ok la, pas nie mau cerita lagi pasal “Renovation of my house”… nantikan ek!!!

-jumardi-

0 Responses
Related Posts with Thumbnails
  • tetamu bertandang

    Demi masa

    Powered By Blogger

    Followers