-Aku Semakin Dewasa?????-


salam kelahiran
birthday boy??, uhu... inila gelaranku tk hari nie (09.09.2008)...
akhirnya, tidak sangka, pejam celik pejam celik akhirnya umurku nie genap 20 tahun sudah (09.09.1988 - 09.09.2008)...  apa yang aku ingin storykan di sini adalah tentang malam jam 12.00am birthday.... asebelum tu, tiba2 datang pulak rajin ku tk mengemas  bilik... susun buku, lap cermin, kemas loker n yang paling penat cuci kain yang yang terkumpul selama seminggu... biasanya rutin ku cuci kain ini aku buat ari sabtu atau ahad every week, tapi kemarin lain sikit.... ngam2 tepat jam 12.00am, smua urusan kusudah selesai... actually, aku mau wat kerja csc134 paper sir hamjah tk dipamerkan nnt.... tapi tiba2 datang pulak niat jahat kawanku mau simbah air lada+sampah+dll yang aku tidak tau pn apa ramuannya yang sungguh menjijikkan... nasibla langkah pantasku melarikan diri dari bilik berjaya... uhuhuh... budak physics part 4 tu, krol gabe zul ron fazali n sekutu yang lain.... jgan arap la ek mau siram2 orang nie.... werkkkk =P
apa yang aku rasa terharu, teman2 yang lain sudi gak sambut birthday ku... sediakan kek, mee n my favorite drink "Vanilla Coke"... aahaha... terima kasih infiniti terhadap anda semua.. sesungguhnya, jasa dan niat baik anda akan dibalas dengan berlipat kali ganda olehNya... insyaAllAH.... terima kasih wat usman, azhar, sir kaf,ogy n nik yang sudi memeriahkan malam "tua" ku yang ke 20...

nie la kek ku yang lazat!

pantang tengok camera, kompom senyum!! kalo mau lihat aku senyum, letak kamera la depan selebriti nie... adeh3x

apa yang aku harapkan sempena genap 20tahun nie, aku dapat jadi seorang remaja yang matang pemikirannya, besar jasanya, kuat imannya,baik akhlak dan budi pekertinya, mantap pelajarannya, great "selebritinya" dan taat dan patuh pada keluarga dan Tuhannya...
banyak jgak ek azam 20 tahun nie... paginya tu, aku balik bilik dalam jam 3.00pagi...ndak ku sangka "budak2 yang berniat mau menyiram tu" tidak berputus asa... aku di tunggu dan niat menyimbah tu membakar suda seperti air lada yang mereka mau simbah tu... aku pn panik jgak, tapi sabar ja la.. berabis durang mengetuk pintu, ndak jgak aku peduli... trep2 sudah tidur la... maka???hahahahaha
aku ada kelas pagi nie, apa yang paling memalukan.. berabis durang menyanyi heppy birthday di fasa 3 atrium tu... pa lagi, smua stdnt di situ dgr... kuyak barabis erh.... ahahaha... 
time tu jgak aku dapat mesej kakaku, dia sudah bersalin pagi nie, jam 5.00 pagi (09.09.2008)... nampaknya, ada 2 la anak buahku yang tergolong dalam anak 09. september nie... geng2 virgo katakan....
tapi kakakku sedih gak kali tu, sbb keempat empat anaknya semua perempuan... dia mau anak lelaki sebenarnya... tapi inilah takdir yang diberikan olehNya.. ada hikmat yang tersembunyi di sebalik sesuatu kejadian itu terjadi...bagiku anak nie adalah anugerah yang tiada tandingannya...uhuhuhu.. even me, aku tidak boleh nampak budak2, especially bayi yang kieut mieut dan wangi2 gitu... kadang2 aku terfikir jgak mau berumahtangga ni...uhuhhue.. tapi masih muda dan banyak yang perlu aku buat untuk masa hadapanku...

rupa sebelum kek nie dilanda tiupan angin dariku

terima kasih wat kamu smua termasuk yang "missing"... hahaha


wajah remaja riang


apa la yang aku pikirkan pasal "20 tahun nie???" uhuhuh..

pa yang aku inginkan adalah satu kehidupan yang lebih baik dan terbaik selepas ini... harap orang2 yang ku sayang tidak pergi lagi seperti sebelum ini ketika aku berumur 7tahun... sekarang dah 20 years old.. i hope may god bless me and make all my wishes become true... insyaAllAH...

-jumardi-

1 Response
  1. BayuKK Says:

    selamat ulangtahun 'J'
    ...u'll remember this moment..

     

Related Posts with Thumbnails
  • tetamu bertandang

    Demi masa

    Powered By Blogger

    Followers