“MALANG”

Assalamualaikum… sungguh lama aku tidak update blog nie.. dalam sebulan lebih la jgak… huhuhu.. inilah diri.. kekadang kita sgt bersungguh sungguh melakukan sesuatu… tapi kadang-kadang kita malas sehingga mengatakan sesuatu tiada masa..

Banyak perkara “malang” yang sering berlaku pada semester ini… antaranya

=( laptop yang selama ini bersamaku termask buat update blog kena curi… sialan betul la pencuri tu… tepa, akhirnya kelas, ko tau la balasannya! Tiada maaf bagimu selamanya!!!

=( Hp sony Ericson rosak!! baiki kena kuarkan RM200.00~!~ saat eni la jgak dia berlaku…

=( Diri ini dibenci! Ntah la apa kesalahan besar yang telah dilakukan… tapi itulah hakikat… masing2 mahu menjatuhkan orang lain, sedangkan kita ini serumpun.. haruslah bantu membantu dan bukan berdendam/menjatuhkan orang lain~ hakikat hidup yang malang~~

=( terasa sgt sepi.. kawan rapat kini semua berjauhan… lain rasa bila pergi kelas sendiri, makan sediri n buat sesuatu sendiri… tiada lagi konsep “rumahku syurgaku”.. sekarang ne semua nya bagaikan neraka yang membakar diri dan dipenuhi dengan kesepian yang tiada orang yg ambil peduli~ I love all my fren! Sy sgt harapkan orang2 macam mereka la aku dapat kawan.. tapi hakikatnya ….. [sendiri paham2 la]

=( semuanya serba tidak kena.. hidup sentiasa busy dan dipenuhi dengan jadual yang pack! Tidak sanggup dah mahu menempuhi hidup.. tapi still kena sabar n teruskan perjuangan!

=( biasiswa sabah tidak berjaya .. “dukacita dimaklumkan… “ haish~~~

=( banyak lagi lah yang tidak boleh aku fikirkan setakat nie…
rasa berdosa atas kelakuan sebelum nie.... 
Aku percaya setiap yang berlaku itu adalah pembalasan atas dosa2 yang aku buat dan sebagai amaran daripada Allah yang mahu lihat hambaNya dekat padaNya.. mungkin inilah dugaan yang aku harus hadapi agar aku lebih melihat kesalahan diri dan kembali ke jalanNya yang benar..

Insan yang menghadapi ujian yang besar dari Allah s.w.t :

2 Responses
  1. Jumar,

    Think in other way round. Take everything in positive minded or else u will fall. Mind your step as others will try to back stabbing their very close friend. What ever it is, Allah loves u very much than us! BUT! Don't forget, in real life, sacrifices will do alot and life is short and always think positive!

     

  2. yesh... i realize that kak mimi.. i just look into my self if i do something wrong...
    apa2 pun, kak mimi terima kasih atas segalanya...
    :0

     

Related Posts with Thumbnails
  • tetamu bertandang

    Demi masa

    Powered By Blogger

    Followers