TeKananNyear!!!…..

Astagafirullah… ndak pena la aku rasa tekanan seperti ini…. Sakit kepala… banyak perkara yang terjadi hari ini (23jun) tidak dapat ku lupakan….

First masa rosak laptop… takutnya perasaan nie… tidak dapat dikatakan… banyak yang terlintas di hati dan fikiran… mau quit dari uitm pn ada jgak…. Tiba2 fikiran ini bercampur semua masalah…pening!! Pening!! Semuanya bercampur baur…

masalah dengan si ‘dia’ lagi…. Membuatkan aku tekanan… macam semua orang telah berubah… semakin rapat dengan seseorang semakin rasa negative pemikiran terhadap nya…aku tidak tahu adakah apa yang aku pikirkan ini betul2 terjadi… rasa seperti dibenci dan disisihkan…. Aku tidak aham kenapa kita sering berkata tentang kelebihan diri pada orang lain??? Sebaliknya apa yang dkatakan ada sedikit unsure bohong dan ego semata-mata….

Manusia sering kali berubah…. Perubahan drastic ke sesuatu yang positif dianggap ganjil… mengapa??? Aku tidak paham nie semua berlaku…

Aku cuba untuk diam, memendam apa yang berlaku dan berharap sesuatu yang lebih buruk tidak terjadi….mgkn dia akan perasan, tetapi biarla… seperti apa yang aku kata sebelum nie,”as we happy with our life, let it go on”…mgkn no “8” nie sudah membawa maksud kepada diriku sebagai orang yang simpan dalam… bukan tidak mau diluahkan, tetapi dalam hal nie biarla terpendam dan hilang sendirinya…. Mgkn ini yang terbaik yang harus ku lakukan dalam masa beberapa hari nie… aki tidak sabar dah mau buka sem, cuba tuk bergembira ngan kawan2 dan melupakan apa yang berlaku semenjak beberapa hari nie….

Cukuplah bagiku pembohongan dan penipuan diri yang berlaku antara sesama kita… kadang2 kita boleh berubah, di mulut kata ya, di hati kata tidak ..walaupun perit tuk ditelan, namun aku harap masalah2 nie dapat ku hadapi dengan senyuman…

~jumardi~

2 Responses
  1. BayuKK Says:

    setiap apa yang berlaku itu pasti ada hikmahnya...persepsi yang pertama tidak semestinya benar.

     

  2. Franky Boy Says:

    hmm.. patutla cakap pasal ilqam aritu.. rosak laptop rupanya.. ok.. it's good.. at least i know the probs NOW!!!

     

Related Posts with Thumbnails
  • tetamu bertandang

    Demi masa

    Powered By Blogger

    Followers