Bahasa Jiwa bangsa

Tajuk entri kali ini mengatakan mengenai bahasa….bukannya apa, kekadang apabila seseorang berkata-kata, ada kata kata yang indah untuk di dengar.. dan ada juga yang perit untuk dijadikan santapan telinga… tapi itu bukan lah menjadi perbincangan entri ku pada kali ini..
bila di bagi peluang memegang microfon! 
Sy Cuma meluahkan sedikit mengenai bahasa yang berlaku…  kekadang ada yang mengatakan sya gila mic, ada juga mengatakan yang saya terlalu “sabahan” hehehe…. Tak kesah lah … apa yang saya keluarkan dari mulutku ini orang faham.. dan kelancaran ketika berbahasa itu yang paling saya utamakan… walaupun kekadang no idea mahu cakap apa… ! hehehe… :)
Kekadang rasa agak pelik bila berada di atas pentas depan khayalak ramai… first2 mmg nervous.. tapi lepas dah bercakap… ada juga orang yang berminat dan tertarik untuk mendengar… bahasa indon la katakan… hehehe…..
Yang penting orang faham n happy ..! itu sudah cukup bagiku ... ok la, entri ini ditutup sampai sini sahaja... salam perbahasan…
Insan yang memperbaiki penggunaan bahasanya :
 

1 Response
  1. nini Says:

    lama suda sa nda bercakap sabah...jadi kalau saya bercakap sekarang jelik jak bunyinya...sesungguhnya sa amat merindui suma tu... ;p

     

Related Posts with Thumbnails
  • tetamu bertandang

    Demi masa

    Powered By Blogger

    Followers