Selamat hari ibu sedunia!

Jika diimbas 15 tahun lalu, banyak yang membuatkan hati ini tertawa keriangan… banyak kenangan yang amat2 berharga walaupun hanya 7 tahun bersama…bermain2 ketika kecil, kalo minta duit mest RM1.00 keatas, kalo jalan p tawau mesti rasa hepy dan sentiasa mau ikut, leher berantaikan emas, cincin tersarung pada jari dan banyak lagi.. kalo nakal sahaja, kompom lada putih la yang jadi pemedih mata… sakit nya bila disembur lada putih oleh ibu sendri di mata.. walaupun sakit, namun benda itulah yang aku mahukan sekarang.. kalo aku nakal ja, mamala yang selalu menghukum.. ya ALLAH, rindunya saat2 yang bermakna itu..

Selepas itu, segalanya brubah? Apa yang jadi biarlaah aku sahaja yang pendam perasaan sedih itu… sehingga sekarang kenangan selama 15 tahun lalu jgak yang amat manis buatku.. walaupun agak singkat berbandang kawan2 lain.. namun itu mengajarku erti ketabahan dalam menjalani kehidupan yang berliku ini..

Aku akan sentiasa merinduinya… hanya doa seorang anak sahaja yang dapat aku hadiahkan buat mama.. semoga mama sentiasa tergolong dalam golongan orang2 beriman..anakmu disini amat merinduimu.. harap dapat jumpa di syurga kelak! insyaALLAH..

(note : hari ibu sedunia mengingatkan aku tarikh kemalangan ngeri itu! Dan pada waktu itulah aku bergelar anak yatim.. I miss all of that moments)

1 Response
  1. BayuKK Says:

    Sabarlah.

    semoga rohnya akan ditempatkan bersama² dengan orang² yg beriman. Amin.

     

Related Posts with Thumbnails
  • tetamu bertandang

    Demi masa

    Powered By Blogger

    Followers